الــرومــانسيه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
الــرومــانسيه

مـنتــديــااات بــحـبــح

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

الحب اعظم كلمة هل هذا صح ام خطا وهل هناك حب ولا؟مستنى رايكم؟

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin
Admin

المساهمات : 719

الحب اعظم كلمة هل هذا صح ام خطا وهل هناك حب ولا؟مستنى رايكم؟ Empty
مُساهمةموضوع: الحب اعظم كلمة هل هذا صح ام خطا وهل هناك حب ولا؟مستنى رايكم؟   الحب اعظم كلمة هل هذا صح ام خطا وهل هناك حب ولا؟مستنى رايكم؟ Icon_minitimeالأحد سبتمبر 30, 2007 8:54 pm

Very Happy طبعا الى بيقول الحب بيجى مع العشرة كلامة مظبوط لكن هناك لابد وان يكون هناك حب

Laughing احب اقولكم انا عايش قصة حب جامدة وواقع لشوشتى ومش عارف ادخلها وصرحلها بحبى الزاى

Basketball

هذا السوال اساله لانى ارى كثير من الشباب من سن يمكن 11 لحد سن 20 اللى هوه بعد الجامعه بيعيشوا قصص حب وغرام والكلام ده كله مع ان القصص دى اغلبها ان ماكانش كلها بتنهى ان بعد شهر لو طول يبقى تلاته شهور بيزهقوا من بعض
وانا مومن بكام حاجه
ان مافيش حد بيتجوز حد فى سنه الاقليل
كل الكلام ده اعجاب بيتحول لحب مش عارف ازاى وبعدين بيلاقى واحده اجمل منها بيعجب بيها بينفض للتانيه ويحب دى ويعيش كده
الكلام ده صح ولا انا غلطان
(kiss)
الحب فى سن المراهقه بيختلف من شخص للتانى.. فى ناس حبهم بيدوم و يبقى طول العمر و ده بيكون حب عميق لكن فى الزمن ده الشباب بيحب انه يعيش حياته اوى و يوقع دى و يحرر اى كبت جواه و تلاقيه فى السن ده بيحتاج انه يحب و يتحب فتلاقيه بيحب اى واحده حتى و لو مافيهاش اى مواصفات كان متخيلها فى حبيبته صدقنى ده شعور بيبقى مؤقت حسب عقليه و شخصيه المراهق ممكن تستمر فتره صغيره و تنتهى و ممكن يفضل كده كتير و ما يركزش الا فى سن الجواز .. لكن هتلاقى ساعات حب جميل او ى و فى سن صغير و بيبقى صافى و جميل و عقلانى كمان بتلاقيه فى الكليه و بيكبر مدام فيه اتفاق... انا معاك ان فيه سن مراهقه الواحد بيتوهم انه حب لكن بيختلف استمراريته من شخص لاخر لكن لازم يعدى المرحله دى لكن ده مش معناه ان مفيش حب فى السن ده لا صدقنى فيه و بيبقى حب جميل و عميق و من القلب... و ربنا يوفقك و شكرا ليك...الحب اعظم كلمة هل هذا صح ام خطا وهل هناك حب ولا؟مستنى رايكم؟ Icon1
بص يا باشا الحب كلمه كبيره اوى وصعبه جدا والحب مش حاجه تيجي وتعدي بسهوله
هو طبعا فى حب فى سن المراهقه
اولا طبعا فى حب فى كل حياة الانسان بس بالاخص حب ولد لبنت او بنت لولد
لو فى سن المراهقه زي ما بتقول يحب بنت وبعد يومين يزهق منها او يشوف وحده تنيا تعجبه
او بنت تشوف ولد وتعجيب بيه وبعد يومين خلاص
او بعد فتره يزهقو من بعض
دا مش حب
دي اسمها مشاعر مراهقه يعني مشاعر مش بتثبت
جاوب انت على نفسك ازاى بعد فتره يزهقو من بعض ( دا لو بيحبو بعض ) وفى ناس بتتجوز عن حب وتعيش طول حياتى فى حب وحياه حلوه
انا واحد من الناس مش بأمن بالحب من ناحيه معينه
وهي ان الحب علشان يجي عمره بيجي بسهوله الحب حاجه صعبه اوى علشان تيجي لازم الاتنين يعرفو بعض و يدرسو شخصيات بعض علشان يبقي حب من القلب مش مراهقه
يعني فى موقف حصل ليا
كلمت بنت على الشات مره وحده بس
وبعد سنه لقيتها بتكلمنى على الشات وفرحانه جدا
المهم يعني فهمت من كلامها انها حبتني
وانا كنت متأكد ان دا ما كنش حب مجرد مشاعر مراهقه
بس ما حبتش اكسر قلبها
لحد فى الاخر ما هى الى سابتني وانا كنت منتظر اليوم دا انه يجي

قولى انت بقي ازاى بنت تحبني بمجرد انها قابلتنى مره واحده بس على الشات؟؟؟؟
حب حقيقى فى سن المراهقة معتقدتش وعلشان كده بينتهى وبسرعه كماان زى مابدأ ....وبيكونوا متشحتفين فى الحب زى ماهماا بيقولوا ومعتقدين ان لو لم يرتبطواا ده هايكون نهايه العالم وبيحصل حوادث انتحاار وبكااء والم ...ومشاعر حلوة اوى كمان بس كلهاا مزيفة زى مايتشابه اعراض مرض صعب اوى مع اعراض مرض سهل ويمكن الشفااء منه وبسهوله وبعد كده بيضحكوا على نفسهم لماا تنتهى التجربه دى وبتكون بس ذكرى جميله
بس حب نقى جدا اعتقد يكون فى السن دة ممكن لكن حب وحقيقى لااء
لان العواطف لسه لم تنضج بعد

كل الكلام ده اعجاب بيتحول لحب مش عارف ازاى وبعدين بيلاقى واحده اجمل منها بيعجب بيها بينفض للتانيه ويحب دى ويعيش كده
الكلام ده صح ولا انا غلطان

وانت قلت اهو بيلاقى واحدة اجمل منها بيسيبهاا ويروح للاجمل يبقى ده لايمكن يكون حب لان الحب حاجة تانيه خالص بتخليك تشوف حبيبك ده اجمل مخلوقاات الكون ومش هابالغ لو قلتلك ان كمان مافيش فى الكون اجمل ولا ارق منه وانك حقيقى لا يمكن ان تتخيل نفسك مع غيرة ابداا ..طبعاا دى مشاعر ناضجة لا توجد عند المراهقين .. ومع ذلك لكل قاعدة استثنااء الحب اعظم كلمة هل هذا صح ام خطا وهل هناك حب ولا؟مستنى رايكم؟ Icon1
أعتقد ان كلمة حب حقيقي هذه اصبحت نادرة الوجود واحد في المليون في سن النضوج والعقل فهل تعتقدو ان يحدث حب حقيقي في سن التغيرات الجسمية والعقلية والفكرية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟(( سن المراهقة ))
اراي ان حدوث ما يطلق علية بالحب في هذا السن ما هو الا تفريغ عاطفي نتيجة التغيرات التي تحدث للشخص في هذا السن وان أي حاجة بتحصل مش بتكون اكتر من انها اعجاب او فضول للتعرف علي ما يحدث في تلك العلاقات والكلام اللي بيتردد عنها وتأثير الافلام والاعلان اللي بيرسم جنه تيجي تقرب منها ع الواقع تلقيها نار
عارفين زمان ايام الثانوي لما كنت اقعد مع البنات صحابي ملقيهمش بيتكلموا غير علي الحب وكل واحده تحكي علي البوي فريند بتاعها وعمل اية وقالها اية وخرجوا فين ورسموا حياتهم في المستقبل ازاي وبعد فترة القي البنت اللي كانت عماله تحكي علي ملاك جاياا تقول ده خاين بكرهه وتتعب وتبكي وبعد فترة القيها تعرف واحد تاني وتقول لا ده احسن ده فارس احلامي ووو وحاجات كتير من هذا القبيل والشباب كمان تلاقي الواحد من دول واقف وسط صحابة يتباهي بانه يعرف البنت الفلانية
يعني برأيي النهاية ان أي علاقة بين شاب وفتاه في السن ده بتكون غلط وخطر كبير عليهم هما الاتنين وصعب قوي انها تكون حب
ولكل قاعده شواذ ذي ما بتقول مايااا
كويس ان البنات هما اللى اتكلموا وشهدوا بالحقيقه دى والحقيقه دى ماتزعلش لان كل شىء نصيب وكل انسان بينزل مكتوبله كل حاجه فى حياته هيعملها ومنها هيحب مين ويتجوز مين والكلام ده وممكن تكون اخر انسانه تخطر على باله انها تتجزه ويتجوزها بس مكتوباله حبيت اوضح عشان مانضحكش على نفسنا
الحب اعظم كلمة هل هذا صح ام خطا وهل هناك حب ولا؟مستنى رايكم؟ Rolleyes
https://ahmedtalat.ahlamontada.com

الحب اعظم كلمة هل هذا صح ام خطا وهل هناك حب ولا؟مستنى رايكم؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» مائة كلمة عن الحب
» الحب و ما ادراك ما الحب .. ركبى يسيبوا و قلبى يطب .... الحب
» اسطوره...الحب والجنون...خش وانتا تعرف ليه الحب اعمى
» كلام أشعار عن الحب "" الحب أسمى شعور فى الوجود
» ايه رايكم فى الرجل الذى يبكى من اجل الحـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـب؟؟